Vi anvender cookies for at give dig som kunde den bedst mulige oplevelse af vores tjenester. Når du fortsætter, accepterer du brugen af cookies.

09-02-23: Seat24 satser stort under lavkonjunkturen – lancerer nu pakkerejser

– Ni ud af ti fortsætter med at rejse, også i dårlige tider

 

Internetrejsebureauet Seat24 lancerer nu pakkerejser, hvilket betyder billigere rejser og en øget service for kunderne, idet fly og hotel nu kan bookes samtidigt. Ifølge en undersøgelse, som Seat24 foretog for nylig, vil 92 % af svenskerne fortsætte med at rejse, også under lavkonjunkturen, men mange prøver at finde billigere alternativer. Satsningen på pakkerejser går hånd i hånd med denne efterspørgsel.

Seat24 er et af Nordens største internetrejsebureauer og sælger hver dag godt 1.000 billetter. Når Seat24 nu lancerer pakkerejser, får kunderne mulighed for at booke fly og hotel på én gang, hvilket først og fremmest giver billigere rejser, men også en hurtigere og enklere bookingproces. Samtidigt får kunderne adgang til et større udbud af hoteller med godt 230.000 hoteller på verdensplan. Fra april bliver der også mulighed for at booke udlejningsbiler som led i pakkerejserne.

Lanceringen af pakkerejser ligger helt på linje med svenskernes nye behov som konsekvens af lavkonjunkturen. Seat24 har for nylig foretaget en undersøgelse, hvor 1.499 svenskere har svaret på følgende spørgsmål:
Har finanskrisen og lavkonjunkturen påvirket dine eventuelle køb af rejser? I alt 92 % af de spurgte svarede, at de fortsat vil rejse trods lavkonjunkturen.

Mere detaljeret viser undersøgelsen, at næsten halvdelen – 49 % af de spurgte – slet ikke påvirkes af lavkonjunkturen og fortsat vil rejse præcist, som de plejer. 22 % vil fortsat rejse, men køber billigere rejser, og 21 % vil fortsat rejse, men foretage færre rejser.
8 % vil slet ikke rejse.

– Lavkonjunkturen hæmmer os ikke, i stedet bliver vi motiveret til at tilpasse vores udbud efter kundernes tegnebog og rejseønsker. Nu er den bedste tid at satse på, og muligheden for at booke pakkerejser hos os er kun begyndelsen på en kraftig forøgelse af vores udbud af tjenester i løbet af 2009. Vi havde 285.000 besøg på vores hjemmeside i januar, hvilket siger en del om, hvor vigtigt vi svenskere synes, det at rejse er for vores velbefindende, specielt i hårde tider, siger Marléne Wallberg, der er markedsdirektør hos Seat24.


Om undersøgelsen
Seat24's undersøgelse blev foretaget i perioden 27. januar - 9. februar 2009 sammen med søsterselskabet Flygvaruhuset og Supersavertravel. Via de tre rejseselskabers digitale nyhedsbrev svarede 1.499 personer på spørgsmålet: Har finanskrisen og lavkonjunkturen påvirket dine eventuelle køb af rejser?


Ønsker du yderligere oplysninger, bedes du kontakte:
Marléne Wallberg, markedsdirektør hos Seat24
Tlf.: 0733-12 80 90
E-mail: marlene.wallberg@etraveli.com


Josephine Uppman, Inmema PR & Information
Tlf.: 08-96 05 95, 0736-60 81 76
E-mail: josephine.uppman@inmema.com


Om Seat24
Seat24 er en svensk virksomhed, som blev grundlagt i 2000 og siden har vokset sig til at blive et af Nordens førende internetrejsebureauer. Virksomheden, som hver dag sælger godt 1.000 billetter, samarbejder med ca. 650 flyselskaber verden over, og formidler rejser til op imod 1.500 forskellige destinationer. Seat24 er i dag etableret i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland. Seat24 indgår i rejsekoncernen eTRAVELi. Koncernen havde en omsætning på 3,4 mio. dkr. i 2008. Hovedkontoret ligger i Uppsala. Yderligere oplysninger finder du på: www.seat24.se

Header
Subject
Body
Footer