Vi anvender cookies for at give dig som kunde den bedst mulige oplevelse af vores tjenester. Når du fortsætter, accepterer du brugen af cookies.

2006-11-07 Polen er Seat24's næste erobring

Seat24's mål er at blive det førende internetbaserede rejsebureau i Europa. Efter at have etableret sig i 14 lande inden for Europa retter vi nu blikket mod de hurtigt voksende markeder i Østeuropa.

- Polen var for os et naturligt valg som det første land i denne region af vækstmarkeder, siger Ralph Axelson, som er adm. direktør for Seat24 Travel AB. Den disponible indkomst i Polen øges kraftigt, og dermed øges også polakkernes mulighed for at rejse. Ved tidligt at etablere os på dette marked er det vores ambition at blive en af de største aktører i Polen, fortsætter Ralph Axelson.

Polen, et land med 38 millioner indbyggere, har mere end 10 millioner internetbrugere, og dette tal forventes at vokse kraftigt i de kommende år. I Polen er der flere internetbrugere end i Sverige, på trods af at Sverige har en højere internetmætningsgrad end Polen. Internetmætningsgraden i Sverige ligger på 75 % med et indbyggertal på 9 millioner. Til sammenligning er tallet i Polen 27, 8 % med et indbyggertal på 38 millioner.

- Denne stærke tilvækst i internetmætningsgraden og i den disponible indkomst gør det polske marked særdeles interessant for Seat24, siger Ralph Axelson, som er adm. direktør for Seat24 Travel AB.

- Forbrugerne bliver løbende mere erfarne i brug af internettet i Polen, også når det gælder køb af rejser. Dette, kombineret med vores meget enkle og veltilpassede tjeneste, giver os gode muligheder for at blive et af de større internetbaserede rejsebureauer i Polen, siger Ralph Axelson.

Seat24 vokser fortsat kraftigt. Omsætningen øgedes i perioden jan.-sep. 2006 til 570 millioner svenske kroner. Det er en stigning på 50 % sammenlignet med den tilsvarende periode i det foregående år. I tredje kvartal (jul.-sep.) steg omsætningen til 163 millioner svenske kroner. At etablere sig i Polen er yderligere et trin i Seat24's langsigtede strategi, som handler om kontrolleret og rentabilitetsbaseret ekspansion.

Der kan fås yderligere oplysninger ved at kontakte:

Ralph Axelson, adm. direktør for Seat24 Travel AB

Telefon: +46-708-692914

E-mail:

ralph.axelson@seat24.se

Seat24 Travel AB er et af Nordens største internetbaserede rejsebureauer og er etableret i 15 lande i Europa. Seat24 lancerede første gang sit websted i Sverige i juni 2000. I 2005 var Seat24's omsætning godt 500 millioner svenske kroner med godt 14 millioner i overskud, og omsætningen i 2006 forventes at blive ca. 700 millioner svenske kroner med et godt overskud. Seat24's websteder besøges hver måned af godt 650.000 unikke besøgende.

Oplev verdenen med Turkish Airlines
Book nu
Header
Subject
Body
Footer